Nån som vet hur man disablar tangentbordet för alla program. Ska gärna kunna sättas på och av genom att man trycker en tangentkombination... Fick gå ifrån API eftersom man ändå kunde köra ctrl-alt-del Tja, om man letar lite på nätet efter typ "disable keyboard" så får man rätt mycket träffar som påstår att detta går att göra...men jag får det inte att funka..Disabla tangentbord
Gissar att man får köra nåt api-anrop men vilket och hur...
/JohanSv: Disabla tangentbord
men nu undrar jag om nån vet varför detta inte funkar på min win2000 burk?
Dim i as integer
i = Shell("RunDLL32.EXE Keyboard,disable")
den påstår att den inte kan läsa in KEYBOARD och att den inte kan hitta den modulen i runDll32...
nån som vet?
/JohanSv: Disabla tangentbord
Jag tycker ju att på nåt sätt borde man kunna ta bort funktionen att man ska kunna knappra på sitt tangentbord...och nej, jag kan inte dra ut sladden eftersom det är på en lap-top...annars hade ju det varit det lättaste..
Hittade lite API-grejer för att fånga upp tangenttryckningarna och ändrade dessa på vägen ner så att man inte kunde skriva nåt, problemet är ju bara om man inte vill att någon skall trycka ctrl-alt-del och stänga av programmet.
Och, ja, jag är medveten om att man inte borde göra så men nu vill jag göra det, så det så... :)
/Johan