Hej. Den version av MDAC (ADO) som ligger i PWD's katalog är förmodligen inte samma som du använt när du programmerat. Tack för svaret, men jag har mdac_typ2.7 i båda maskinerna. Har det att göra med references eller nåt? Dinns något annat, stabilare, installationsprogram? Har testat InstallShield lite, men min "testperiod" har gått ut.... Det lär finnas nåt dolt i xp? Jo men om MDAC 2.5 ligger i din PDW-katalog försöker PDW registrera 2.5 över din befintliga 2.7 installation. Jag är inte säker på att det är det som är fel, men jag tror inte att det är PDW i sig som strullar i just detta fall. Om du vet att MDAC finns där du ska installera kan du ju alltid ta bort allt som har med det att göra ur installationsscriptet. Jag har ibland fått gått in och meckat i .inf-filen i Support-katalogen som skapas av PDW och sedan kört bat-filen i samma katalog för att bygga om installationspaketet.Class not registrated
Bakgrund: Har gjort en app i vb6 som läser och skriver i en excel-fil och en access-databas. Till accessdatabasen har jag en ADODC-kontroll och till excelfilen har jag en DATA-kontroll. Alla parametrar för kopplingarna till filerna ligger på kontollernas egenskaper och inte i koden.
Problem: När jag gör en installation av applikationen och installerar den på en annan dator händer följande: I slutet av installationen får jag meddelandet "An error accored while reg msado25.tlb". Jag trycker Ignore.
Vid programstart så får jag följande meddelande:
Runtime error 713. Class not registrated. Looking for objects with clsid {00000010-0000-8000-00AA006D2EA4}
Jag använder Package and Depoyment Whizard.
Tacksam för snabb hjälp!!!
Hälsningar
StefanSv: Class not registrated
/johan/Sv: Class not registrated
Sv: Class not registrated
/johan/