Hej! Det enklaste sätet att göra detta på är att lägga till en dummy nodå på alla noder. Sedan i Expand eventet kontrollera om det finns något och ta bort dummy noden. Har gjort på detta sätt förut och det fungerar bra. Du kan använda Subclasing.Treeview
Jag har för mig att jag har sett ett exempel där det alltid är plus tecket framför alla noder då de skapas i en Treeview. När man sedan ska expandera en viss nod och i det fallet den inte har några underliggande noder tas plus tecknet bort. Går detta att göra?
Skulle vara snyggt om det går att få det på detta sätt.
Noderna ska byggas från information från en databas. Sökningen i databasen och skapandet av underliggande noder vill jag göra då användaren expanderar en nod.
/JensSv: Treeview
Sv: Treeview
Det enda är att dummy noden "flimrar till lite".
Går det att fånga något event som körs innan noden expanderas så skulla man kunna undvika det.Sv: Treeview
Annars skulle jag föreslå att du kontrollerar antalet underligande poster. T.Ex. med en underfråga för aktuell nivå. Skapar bara dummynoder för de som har underliggande poster. Istället för bara en dummynode skapa lika många dummynoder. Uppdaterar posterna istället för att lägga till dem.