Jag sitter å tänkte göra ett litet program bara för att lära mig nåt. så jag tänkte göra ett litet ett som visar vilka användare jag har på min ftp och deras individuella statistik. Har skrivite ett litet exempel som jag lagt upp i filarean: Jag får en bunt fel när jag kör det där.. säkert mitt fel som vanligt Jag använder mig av vb6 sp5 och listview i Microsoft Windows Common för att i formuläret visa informationen.stränghantering för idioter dvs mig
filen som jag hämtar datan ifrån är upplaggd på följande sätt (användarnamn och login kan vara olika)
[användarnamn]
Login=loginnamn
Pass=password
EnableGroup=1
GroupName=gruppnamn
....
samma för nästa användare i listan.
först tyckre jag det vore en lysande ide att lägga in användarna i varsin array genom att splitta filen vid varje "[".
anvandare= Split(file, "[")
sofar so good. men nu när jag vill ha ut användarnamnet så blir det lite problem eftersom jag inte har hittat någon funktion som kan ta med all info som ligger mellan två delimiters typ "Login=" och "chr(13)"
nån som har ideer. jag har kollat på mid men ... eftersom användarnamnet är olika långt så verkar inte det passa.
Jag är en newbie så var snäll med mig
jo vb6.0 förresten.Sv: stränghantering för idioter dvs mig
Programarkivet:Läsa INI filerSv: stränghantering för idioter dvs mig
kanske saknar jag nåt jag borde ha.
Line 13: Class MSComctlLib.ListView of control lvwUsers was not a loaded control class.
Line 19: The property name _ExtentX in lvwUsers is invalid.
Line 20: The property name _ExtentY in lvwUsers is invalid.
Line 21: The property name View in lvwUsers is invalid.
Line 22: The property name LabelEdit in lvwUsers is invalid.
Line 23: The property name LabelWrap in lvwUsers is invalid.
Line 24: The property name HideSelection in lvwUsers is invalid.
Line 25: The property name _Version in lvwUsers is invalid.
Line 29: The property name NumItems in lvwUsers is invalid.
Line 33: The property name ColumnHeader(1) in lvwUsers is invalid.
Line 38: The property name ColumnHeader(2) in lvwUsers is invalid.
Line 43: The property name ColumnHeader(3) in lvwUsers is invalid.
Line 48: The property name ColumnHeader(4) in lvwUsers is invalid.
Line 53: The property name ColumnHeader(5) in lvwUsers is invalid.Sv: stränghantering för idioter dvs mig