Jag undrar om det är nån som vet hur man ställer in max antal tecken i ett <TEXTAREA></TEXTAREA>. Sen vet jag dessutom inte hur man ställer in en fast bredd på tabeller.........har provat px och % men inget hjälper..........Ska lägga in det på mitt klotterplank i ASP HTML saknar möjligheten att begränsa antal tecken i en TEXTAREA. Jag hittar heller ingenting i CSS2 specifikationen på att man skulle kunna lösa det med CSS. Det du kan göra är att kolla storleken på det inmatade datat innan formuläret postas. En bättre lösning vore dock att kolla storleken med ASP på serversidan. Då slipper du kravet med JavaScript stöd på besökarnas webbläsare. Tack för svaret. Jag får se hur jag löser det med texten. Tabellen som du skrev var däremot ingen större nyhet.......som jag sa så har jag även testat med px (pixlar) och % (procent)TEXTAREA på ASP-sida
Sv: TEXTAREA på ASP-sida
Fast bredd på en tabell kan se ut så här:
<table width="100">
<tr>
<td>Ruta 1</td>
<td>Ruta 2</td>
</tr>
</table>
Vill du ha den första rutan 20 pixlar och den andra 80 pixlar så anger du även dessa värden i TD-taggen. Men kom ihåg att alla värden i TD-taggarnas width attribut ska motsvaras av TABLE-taggens width. Annars kan olika webbläsare tolka tabellen olika.Sv: TEXTAREA på ASP-sida