Detta är ju i och för sig ett VB forum men har en fråga angående WIN2000. Gå in under Administrativa verktyg och sen Local Security Policy. Kör iofs inte Win2k (ännu), men du bör använda NTFS för att få full säkerhet i filsystemet. Då kan du sätta behörighet till enskilda kataloger och filer också. De inställningar du vill göra låter som gamla Policy Editor på Win95/98/NT. Huruvida det finns verktyg i Win2k som gör motsvarande kan jag dessvärre inte svara på... Du måste använda NTFS för att kunna kontrollera rättighterna till filer/kataloger.WIN2000 problem
Jag har installerat Windows 2000 på min dator eftersom att det finns flera klåfingriga familjemedlemmar....
Nu till min fråga:
Hur ändrar jag deras behörigheter...
Jag hittar inte någonstans där man kan bestämma över olika grupper/användrare
Jag vet att man kan gå in och välja vilka grupper dom ska vara i men hur väljer jag vad man få och inte får
i de olika grupperna??
I nu läget så är det samma behörighetesnivåer på alla grupper. Det spelar inge roll om jag är Admin eller gäst
så det är ju meningslöst.
I lokala säkerhetsprinciper\ finns det ju bara vissa alternativ.
jag vill tex ta bort "kör", "sök" och dom där från startmenyn när vissa användare är inloggade
WIN2000 är installerat på en FAT32 partition, kan det spela någon roll?Sv: WIN2000 problem
Där kan du sätta rättigheter m.m. för olika användare och grupper.
/JanneSv: WIN2000 problem
-CSv: WIN2000 problem