Hej, jag vill starta en userform i samband med att en Excel workbook öppnas, någon som vet hur det går till? Lägg detta i en modul: Nja, låter vettigt men funkar inte. Funktionen körs inte. Mycket märkligt, för det ska den göra. Någon säkerhetsinställning? Eller att du ligger på SHIFT när arbetsboken öppnas ..? ;-) Lägg följande kod i Workbook modulen: Workbook_Open körs före Auto_Open, det är sant. Men om det ena fungerar så borde också det andra göra det. I alla fall är det så det fungerar på de datorer jag kört det på ... Kommer bar med alternativ. skjuta upp userform när workbook i excel öppnas
Sv: skjuta upp userform när workbook i excel öppnas
Sub Auto_open()
UserForm1.Show
End Sub
/staffanSv: skjuta upp userform när workbook i excel öppnas
/marcusSv: skjuta upp userform när workbook i excel öppnas
Om makroskydet är på HÖG så kommer inga makron kunna köras i din fil, och du får ett felmeddelande när du försöker göra det. I Excel 2000 ligger den inställningen under Verktyg/Makron/Säkerhet (om jag inte minns helt fel).
Annars är nästa felmöjlighet att det ligger någon kod i ditt formulärs Load-event som gör att det inte blir synligt ...
Hoppas det var till någon hjälp.
Mvh
/EESv: skjuta upp userform när workbook i excel öppnas
<code>
Private Sub Workbook_Open()
UserForm1.Show
End Sub
</code>Sv: skjuta upp userform när workbook i excel öppnas
Har du, Andreas, någon förklaring till varför ditt svar skulle fungera bättre? Och nu menar jag alltså av ren nyfikenhet, så ta det inte på fel sätt.
Mvh
/EESv: skjuta upp userform när workbook i excel öppnas
Om inte något av dem fungerar. ÄR det väl troligt att macron är avstängda.