Kan man på något vis skapa en exe fil under programmets körning? Avancerat... enklast är väl att generera någon form av källkod och ha med en kompilator i ditt projekt. Ok! Då är det nog lite krånligare än jag hade hoppats på. Får se om jag kan kringå problemet på något vis. Min variant med replace tycker jag inte verkar vara så krånglig... Du behöver heller ingen licens... Testa den i liten skala, se om du kan öppna filen och köra replace och sen spara... Skulle föreslå att man använder en resurs istället. Finns API för att redigera resurser i en EXE fil. Du kan dessutom lagra informationen binärt. Vilket tar minder plats. Om du inte har nåt att gå över till .Net så kan man faktiskt göra det där...kompilera en exe utifrån en sträng eller en fil.Skapa EXE-fil???
Exempelvis om man lägger in en knapp i programmet som användaren kan trycka på för att skapa en exe fil av en del eller ett formulär i programmet.Sv: Skapa EXE-fil???
Men... Smart sätt skulle vara att lägga in ett ex av varje tänkbar kontroll i ett formulär samt lite saker i form_load som läser av en lång text-sträng, som sen skriver ut alla kontroller. Sen kompilerar du det med en textsträng i redan från början. OBS! MÅSTE vara fast sträng-längd. Sen får du väl öppna den i binary mode och köra mid, replace, & m.m. Sparasom en ny fil...
KANSKE går, har aldrig testat. sträng borde ju dock sparas som unicode eller ascii i exe-filen. Sv: Skapa EXE-fil???
Sv: Skapa EXE-fil???
Tack ska ni ha.Sv: Skapa EXE-fil???
Sv: Skapa EXE-fil???
För att göra det möjligt att programmer i applikationen. Föreslår jag att man använder Microseoft Script Control. Är ju begränsad till VBScript och JScript. Är ju i och för sig ingen kompilerad kod. Men det är ju bättre än inget.
Resultatet kommer ju inte vara det bästa. Men vad mer kan man förvänta sig utan att använda eller skriva en kompilator.Sv: Skapa EXE-fil???
/Johan