Hur enablar eller disablar man olika tabbar på en tabstrip? går inte det? Du bör inte gå till väga på det sättet. En tabstrip är till förta att visa ett antal flikar. Skall helst vara begränsat till mac fem sidor eller minder. Man ska heller inte använda två rader av flikar eller behöva scrolla. jag ska göra det typ som en wizard för att fylla i uppgifter. Möjligheten du vill ha finns i MS Tabbed Dialog Control (SSTab). Ja exakt, denna kontroll var mycket bättre! tack ska du ha!enabla och disabla olika tabbar på en tabstrip
jag vill ha så att de ser gråa ut och inte går att öppna.
typ tabstrip1.tabs(1).enabled=true/false
men detta går ju inte så nu undrar jag om det finns något annat smart sätt...Sv: enabla och disabla olika tabbar på en tabstrip
Du bör i så fall tänka över en annan lösning.
Varför vill du disabla en sida? Du kan ju disabla kontrollerna på den.
Så kan användaren fortfarande se sidan. Men inte göra något på den.Sv: enabla och disabla olika tabbar på en tabstrip
när man bara vill titta på alla uppgifter så ska man kunna kolla på alla tabbar ska de vara enablade och man skall kunna se all data man har fyllt i i databasen. men om man väljer att göra en nytt objekt ska man köra wizarden då ska tabbarna vara disablade...Sv: enabla och disabla olika tabbar på en tabstrip
Titta under Components..
Den ser annorlunda ut default men titta i dess properties: där kan du sätta style till PropertyPage nånting, så ser den ut som en vanlig TabStrip.
SSTab har också fördelen att varje Tab har en egen container så den är lite enklare att använda.
.OlaSv: enabla och disabla olika tabbar på en tabstrip