Är det någon här som har något tips på någon bra bok som man kan köpa... jag kan inte säga att jag läst den helt men jag har haft den för att få hjälp ifrån och som förklarar rätt bra ändå å den boken heter "Visual Basic 6 Programming Blue Book" och den är på engelska, det jag har läst och det är nästan hela och jag tycker den är helt klart godkänd. Jag har läst en MYCKET bra bok som tar upp det mesta om API-programmering i VB. ska kolla upp den där visual basic blue book och se om det är någon man kanske ska köpa... vill iaf ha en bok som går vidare efter att man kan alla grunder.Bok tips... någon?
jag har läst :
Beginning visual basic 6
Visual Basic Programming With The Windows API
Så jag undrar om det är någon som har något tips på någon bok som går vidare efter grunderna. har sett att det finns en hel del böcker frågan är bara vilken/vilka som är bra/bäst.
//DoRsalSv: Bok tips... någon?
Sv: Bok tips... någon?
"Dan Appleman's Visual Basic Programmer's Guide to the Win32 API"
Jag kan rekommendera denna starkt om du vill ha något som inte bara riktar sig till nybörjare. Den är alltså ganska tung och inget att sträckläsa!
/MikromjukSv: Bok tips... någon?
För ni nybörjare skulle jag verkligen rekomendera "Beginning Visual Basic 6" en bra bok som går igenom alla viktiga saker från grunden (riktigt från grunden) kul att läsa och på engelska.
API boken som jag nämde ovan är också ganska bra... eller iaf för det priset jag betalade (ca 50kr)... den går igenom flera hundra olika API funktioner...
Tar gärna emot fler tips på bra böcker.
//DoRsal