När jag försöker använda mig av DayBold() på datum som inte ingår i nuvanrande månad får jag det här felmededelandet: "A date was specified that does not fall within the MinDate and MaxDate properties.". MinDate och MaxDate är inställda så att det ska fungera. Någon som vet vad detta beror på? Kontrollera datumet med if-sats eller med vilkor i sqlsatsen. Att det är inom Min- och maxdatum. Du kan bara använda metoden på datum som syns. Det är bättre om du använder GetDayBold eventet. Kan man få reda på när användaren bläddrar i kalendern också? GetDayBold eventet anropas första gången MonthView visas och vid varje blädring. Märkte att man måste använda sig av State i GetDayBold, varför går det inte när man använder DayBold istället? Gissar på att det beror på att alla uppdateras med angivet State. Därför skrivs förändringar över som du gjort med DayBold. Har fått det att fungera nu, dessutom klagade jag inte, undrade bara varför DayBold inte fungerade.Problem med MonthView
/ PeterSv: Problem med MonthView
<code>
Public Function GetRecordset(MinDate As Date) As ADODB.Recordset
Set GetRecordset = New ADODB.Recordset
GetRecordset.Fields.Append "Datum", adDate
GetRecordset.Open
GetRecordset.AddNew "Datum", MinDate + 1
GetRecordset.AddNew "Datum", MinDate + 9
GetRecordset.AddNew "Datum", MinDate + 15
GetRecordset.AddNew "Datum", MinDate + 17
GetRecordset.AddNew "Datum", MinDate + 20
GetRecordset.AddNew "Datum", MinDate + 25
GetRecordset.MoveFirst
End Function
Private Sub MonthView1_GetDayBold(ByVal StartDate As Date, ByVal Count As Integer, State() As Boolean)
Dim rs As ADODB.Recordset
Dim Index As Long
Set rs = GetRecordset(StartDate)
Do Until rs.EOF
Index = DateDiff("d", StartDate, rs("Datum"))
State(Index) = True
rs.MoveNext
Loop
End Sub
</code>Sv: Problem med MonthView
Sv: Problem med MonthView
Vad är det som strular? Hur ser din kod ut. Varför klagar du? Sv: Problem med MonthView
Så här ser koden ut:
Do Until pTemp Is Nothing
If DateDiff("m", StartDate, pTemp.dDate) = 1 Then
State(DateDiff("d", StartDate, pTemp.dDate)) = True
End If
Set pTemp = pTemp.pNext
Loop
/ Peter