Hej har en statusbar i mitt form.. Hej Jag tycker inte det borde ha nån betydelse.StatusBar - fråga
Den har tre panels.
panels(1): är satt till .AutoSize = spring
panels(2): är satt till fast bredd
panels(3): är satt till fast bredd
Mitt for,ulär kan minimeras till typ en liten ikon på skärmen som ligger topmost. Vitsen är att en liten info i statusbaren alltid skall visas om den snurra som körs i formen då den är minimerad till denna ikon.
När man kör i "minimerat" läge (Obs det är ej fråga om windowstate=minimized). så sätter jag panels(1).visible=false
När man sedan maximerar formen igen så skall ju StatusBaren visas som det är tänkt med alla panels osv.
Men efter minimerat läge så syns inte panels(1) trots att jag satt den till visible=true.
Det verkar som Width-egenskapen är satt till 0, och det hjälper inte att ändra på någon av egenskaperna .width, .AutoSize
Tips någon....
/peterhSv: StatusBar - fråga
Snabbt och kanske fel men
om du lägger den kod som styr StatusBar i Form Resize Eventet
och /eller Form Activate eller skall den kanske ligga i Form Paint Eventet, plats för lite test.
ha det
SvenSv: StatusBar - fråga
Nä man klickar på min minimera knapp.... Alltså det är en Sizeable Toolwindow, så det finns ingen vanlig minimera-knapp.
Jo när man klickar på min minimeraknapp i Toolbaren så ändras Width, Height top, left för formen dessutom sätts den TopMost med API enligt konstens alla regler. När man minimerar på detta sätt kommer det fram i panels(3) en liten knapp som man kan normalisera fönstret igen. När denna normalisering sker så försvinner panels(1) efter det att den först sattes till visible=false och vid normalisering sätts den åter till visible=true.
Skumt tycker jag.
Men iofs resize-eventet körs ju i alla fall. Men jag tycker att det inte bord espela nån roll var jag sätter panels(1).visible=true, sätter jag den till true så skall den väl vara visible. Men det verkar som andra egenskaper för kontrollen ändras då man sätter den till visible=false..
/peterh