Jag använder NetWkstaUserEnum för att kolla vilken användare som kommer in på vårt intranät. Du kan inte iterera sessionerna i IIS:en mot det windows API't för att se vilka som verkligen är igång emot listan du får från ditt API? Jag kan använda mig av ip-numret som jag får från local_addr och sedan lösa upp det till ett hostname.NetWkstaUserEnum
Jag tillåter anonymous access för att netscape inte fungerar nåt bra med att läsa av Request.ServerVariables("LOGON_USER").
Därför användar jag NetWkstaUserEnum och kollar användare från Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR").
Problemet jag upptäckte var att efter en användare loggat ut och jag sedan loggade in så fick jag upp den användares uppgifter via den funktionen.
Läste då detta på msdn.microsoft.com.
Note that since the NetWkstaUserEnum function lists entries for service and batch logons, as well as for interactive logons, the function can return entries for users who have logged off a workstation. This can occur, for example, when a user calls a service that impersonates the user. In this instance, NetWkstaUserEnum returns an entry for the user until the service stops impersonating the user.
Är det någon som vet hur man kan lösa detta, eller om man kan använda sig av någon annan funktion för att kolla user logon info så att det inte blir fel?Sv: NetWkstaUserEnum
Hälsningar
/PelleSv: NetWkstaUserEnum
Därefter kan jag använda det hostname:et för att köra NetWkstaUserEnum.
Då ser jag samtliga inloggade användare på den datorn, vi kör NT 4 nu så helst av allt vill jag bara få ett svar, dvs den användare som är påloggad för tillfället.
Jag använder inte någon session från IIS:en för att kolla det, jag kollar mot användaresn Hostname.
Så nog funkar det alltid.