Jag har gjort en snurra som visar en animerad gif på skärmen när jag får mail. Kan ju vara lättare att visa formuläret utan att ge det focus. Du kan för att visa den göra den Topmoste eller placerad det längst upp med SetWindowPos. Jag gör inget. Det finns ingen kod som sätt programmet i fokus. Det är det som är det underliga. Okej, hur ser snurran ut för att visar den animerad gif'en? Fanns den i etikett programmet? Nejnej i etikettprogrammet finns ingen gif grejja.MailChecker
Den kollar min mail varje minut.
När den gör det tappar de andra programmen fokus och det är irriterande om man editerar text exvis då försvinner markören.
Hur gör jag för att sätta tillbaka fokusen till det program som hade det innan den kollar mailen ??
/peterhSv: MailChecker
Klista in följande kod i formuläret du vill visa:
Private Const SW_SHOWNOACTIVATE = 4
Private Declare Function ShowWindow Lib "user32" (ByVal hwnd As Long, ByVal nCmdShow As Long) As Long
Public Function ShowNoActivate() As Long
ShowNoActivate = ShowWindow(hwnd, SW_SHOWNOACTIVATE)
End FunctionSv: MailChecker
Det finns bara socket-kod i timer-eventet som körs varje minut.
Helskumt...
Jag har gjort en annan snurra som använder winsock också. Det är en etikettprinterserver där man kan via nätverket skriva ut etiketter på denna skrivare. När en request kommer till servern visas en form men då förlorar inget program fokus. Det är detta som förbryllar mig!
/peterhSv: MailChecker
Sv: MailChecker
Men det gör det i mailsnurran. Kanske den som spökar. Det är en dll jag hittade på nätet som jag rippat in i mitt progg.
/Skit i samma jag lägger ner nu har inte tid med detta.
/tack alla hjälpsamma.!