Halloj! Jag kan inget om CS, men om du bifogar hela koden kan vi se om du har gjort något programmeringsfel. Det är inte helt ovanligt att man glömmer att vänta på att en anslutning är skapad! Kan jag väll göra, tar lite snuttar: När du ansluter med UDP skickar du bara strängen direkt till en IP utan att connecta först.CS-servrar, får aldrig kontakt! :P
Jag håller på att göra ett litet server koll program till CS men jag kan inte connecta til nån server?!? Det blir alltid Error eller nån annan bugg. Vet nån hur man gör?.. snälla ge exempel på hur ni har gjort! med server och allt! :)...
Jag testade med:
wSock.connect 195.58.125.6 (Matrix), 27015
och skickade ÿÿÿÿplayers men deå blev det error.. (Jag blev aldrig connectad).... hjälp här tack =)..
//KalleSv: CS-servrar, får aldrig kontakt! :P
/JohanSv: CS-servrar, får aldrig kontakt! :P
<code>
Private Sub Form_Load()
wSock.Protocol = sckUDPProtocol
wSock.Connect cs.server.nu, 27015 'Detta är då CS servern
End Sub
Private Sub wSock_DataArrival(ByVal bytesTotal As Long) 'txtData tar då emot all information ifrån hosten
Dim data As String
wSock.GetData data, vbString 'Hämtar informatioen från wSock och lägger in i strängen data
txtData.Text = txtData.Text & data & vbCrLf 'Lägger till rader med information
End Sub
</code>
Sen har jag då fler funktioner.. men jag får bara Error då jag inte kan få kontakt med servern. Jag har testat flera olika servrar!
//KalleSv: CS-servrar, får aldrig kontakt! :P
<code>
Private Sub Form_Load()
wSock.Protocol = sckUDPProtocol
wSock.RemoteHostIP = "xxx.xxx.xxx.xxx"
wSock.RemotePort = "27015"
wSock.LocalPort = "27015"
wSock.Bind
wSock.SendData "yyyyplayers" 'eller va de nu va....
End Sub
Private Sub wSock_DataArrival(ByVal bytesTotal As Long) 'txtData tar då emot all information ifrån hosten
Dim data As String
wSock.GetData data, vbString 'Hämtar informatioen från wSock och lägger in i strängen data
txtData.Text = txtData.Text & data & vbCrLf 'Lägger till rader med information
End Sub