Hej! 76 pers som läst inlägget och ingen som svarat... Jag har redan en gammal version att visa... Den nya ska bli bättre, på alla vis! Den nya ska jag fixa så att den kan ladda upp filer & ladda ned samt att den ska kunna ändra inställningar i communityn (blir ev. plugin istället pga. jag får det inte att fungera). En sak till är helautomatisk uppdatering. En bra lösning på skicka upp filer saken är välkommen... Tror dock att jag hittat bra information. Jag funderar på att skicka upp en alpha, som dock inte har plugin stöd än pga. lite problem med trådning men den klarar en del annat smått & gott! :) Det skulle va trevligt att se hur det fungerar hittils... ;D Hade tänkt att lägga upp det nu mn ett problem kom: Pelle hade precis gjort om communityn vilket medför lite jobb innan koden stämmer igen... Men det skall väl inte ta så lång tid hoppas jag! :) Jag tänkte att jag kan ge en förhandsvisning eftersom att jag har lite problem med att fixa till det till nya communityt...Vilka vill skriva Plugins till PelleProg?
Som ni kanske vet så håller jag på med ett program som heter PelleProg. Programmets uppgift är att kunna allt (kanske) som man kan göra på original hemsidan (http://www.pellesoft.nu) Syftet är dock inte att ersätta hemsidan utan att ta till vara på den på ett effektivare sätt genom att t.ex. kunna integrera pellesoft med systemet, dvs. att varje användare (om man nu har det) kan ha ett eget lösenord sparat krypterat som man loggar in med. Eller att chatten kan få ett eget minnessnålt fönster med extra finesser som bevakning, att den skickar ett iMail ifall inte den personen man skriver till inte svarar inom X minuter etc. Eller bevakning av forumet när man har igång programmet. En gammal version av programmet finns här: Programarkivet:Pellesoft - Interface - PelleProg OBS! Den gamla versionen är inte ett dugg lik den nya.
Den nya versionen av PelleProg kommer att stödja plugins m.m. Dvs. Man kan skriva ActiveX Kontroller (*.OCX) i vilket språk som helst. All källkod är fri så att det blir enkelt att felsöka. Ev. Datakommunikation som behövs finns som objekt att anropa. En uppsättning standard-funktioner som kan vara bra att ha finns också i ett objekt. Det kommer finns events för det mesta samt metoder att anropa i ett objekt för att t.ex. framkalla inloggning, utloggning, avstängning eller en array med alla objekt av en viss typ etc. IE-kontrollen ska helst INTE användas, alla har inte ie samt att den tar mycket minne.
En sak till: Om ni har någon fungerande lösning på hur man kan separera fönster, dvs. om ett program har två fönster, hur får man bara det ena att lägga sig överst när man klickar på det? Normalt kommer ju båda upp... Den tänkta lösningen är att köra flera instanser av programmet.
Alla som kan tänka sig att hjälpa till är välkomna att skriva dit sig här under, eller synpunkter. Programmet har dock inte kommit så långt att det går att skriva plugins än. Meddelar det senare. Ni behöver inte vara jätteduktiga, jag vill bara veta vilka som kan ta hand om t.ex. chat, forum, iMail m.m.
----Fyll i nedan----Sv: Vilka vill skriva Plugins till PelleProg?
Jag kan ju säga att det låter intressant, men kom med nåt att visa först så jag antagligen att genast bli mycket mer intresserad! Låter annars jättetrevligt!
Mvh
MolleSv: Vilka vill skriva Plugins till PelleProg?
Jag lägger upp en ny version så fort det går... Men jag vill veta redan nu vilka som kan tänka sig att ställa uppSv: Vilka vill skriva Plugins till PelleProg?
Skriv en rad om ni vill att jag ska lägga upp pga. koden är lite mystisk och klarar inte plugins som sagt...Sv: Vilka vill skriva Plugins till PelleProg?
//MagnusSv: Vilka vill skriva Plugins till PelleProg?
Sv: Vilka vill skriva Plugins till PelleProg?
http://helphtml2.digitalrice.com/TEMP.JPG är en nytagen bild på konfiguarations delen med kunskaperna + lite tjafs... :D