Hejsan! Jag tycker det låter dumt. Implementera korrekt felhantering istället. Jag har felhantering, men jag vågar inte riskera någon bugg som gör så att hela appen ligger låst. Om du skrivit ett bra program. Ska risken för det vara ytterst liten. Ok, men det är en server app.Starta om applikation!
Jag har en app som skall startas om vid ett ev. error.
Hur gör jag lättast utan att ha 2 instanser uppe samtidigt?
// JompaSv: Starta om applikation!
Sv: Starta om applikation!
Sv: Starta om applikation!
Desutom räcker det inte med att hantera fel med en messagebox. Utan fel ska hanteras på korrekt sätt.
Man måste förutse så många fel som möjligt. T.ex. tomma recordset, flytt av databasen, Null värden, förlånga inmatningar i textrutor, Ikenumeriska inmatningar för tal, hantera strängavgränsare i SQL.
Sedan gäller det att hantera det oförutseeda felen på ett så felsäkert sätt. Kontrollera att ingen information går förlorad. Eller att information blir korrupt.
Hur tror du användaren upplever att din applikation startar om varje gång hon skall spara en post och råka göra ett litet fel och applikationen startar om. Gång på gång.
Stå för det du gjort. Ett program blir inte stabilare för att du startar om dem. Om det var dåligt skrivet från början.
Se det som ett husbygge:
Om du tar plankor och bräder och spikar ihop dem till ett vinglit sjul. Blir det ju inte starkare för attt du river det och bygger upp det exakt likadant. Det krävs istället en ordentlig utbildning, god kunskap i ämnet och att man håller hög kvalitet på det man gör. Världens bästa husbyggare kan slarva ihop fallfärdiga skjul de med. ;o)Sv: Starta om applikation!
Microsoft startar om windows när det låser sig ordentligt....
men skit samma.... jag löser det på något sätt...
// Jompa