Jag har ett problem med ett program i VB6 som består av fyra project sammankopplade i en "group". När jag försöker att ändra koden i ett project som inte är "startprojektet" funkar det inte. Den kod som jag ändrar hoppas helt enkelt över. Vid en debug syns bara det projekt som programmet startar i. Hej, Kontrollera referenseran. Kan vara så att du refererar till dll'n istället för projektet.Problem med "Project Group"
Säkert någon inställning någonstans som jag inte vet om. Det konstiga är att koden måste ju läsas någonstans och om det inte sker i det projekt som är laddat, var sker det då?
Tacksam för svar...Sv: Problem med "Project Group"
Troligen har du en referens direkt till en kompilerad version av dina delprojekt, dvs till en dll någonstans. Kolla i referensdialogen om sökvägen går till dll:en, den ska normalt gå till projektfilen (VBP:n) om projektet ligger med i projektgruppen.
VB6 ska normalt hantera detta, dvs att ändra från dll till vbp när man lägger till och tar bort projekt men ibland misslyckas den och då blir det så här...
Om den pekar på dll:en så kryssar du av den referensen och kryssar i den som pekar på VBP:n (om den finns). Finns inte den får du nog ta bort referensen till dll:en och ta bort projektet från gruppen och lägga till det igen...
/Per HultqvistSv: Problem med "Project Group"
Då körs ingen debug i det projektet.
Se oxå till att du valt Projekt Compability. Detta innebär att du inte får ändra något gränssnit om du vill bibehålla binär Compability. Har jag för mig.