Om jag vill lägga in en längre textad informationsbeskrivning, i mitt program, hur ska jag göra då?? Kan jag föra in eventuellt en Notepad-fil (*.txt) till VB:n eller..? Som en riktig aspirant inom VB-miljön, så har jag hittat själv nu den enkla programsatsen Open, som jag kan öppna- och använda mina filtyper (.txt). Onkelborg skrev: Om du nöjer dig med "readonly" så kan du lägga ut en label.... Hultan skrev:En textad beskrivning [LÖST]
MVH
/KalltKaffeSv: En textad beskrivning
Men nu till nästa nybörjare-fråga:
Vilken kontroll ska jag lägga in då, i mitt program, för att kunna visa dessa textade beskrivningar?
MVH
/KalltKaffeSv: En textad beskrivning
"Vad sägs om en vanlig textruta?"
Jasså, det skulle funka med kontrollen textbox alltså, ja men då så =) Tack, för ditt förslag, Onkelborg!
Jag är - som det kanske märks av - för lite orienterad i Visual Basic, för tillfället men nu när jag är en av många Pellesoftare-medlemmar, så kommer jag nog bli en fulländad proffs, till slut, inom VB ;-)) Stor i orden, liten på jorden...
MVH
/KalltKaffe - aspiranten bygger vidare...Sv: En textad beskrivning
Om du vill att användaren ska kunna redigera datan tar du en textbox...
Om du vill kunna formatera texten (ändra font och dylikt) så kan du ta en RTF-textbox
Om du verkligen vill krångla till det så tar du och startar MS Word i en OLE-container-tjosan... :-)
/Per HultqvistSv: En textad beskrivning
"Om du nöjer dig med "readonly" så kan du lägga ut en label....
Om du vill att användaren ska kunna redigera datan tar du en textbox...
Om du vill kunna formatera texten (ändra font och dylikt) så kan du ta en RTF-textbox
Om du verkligen vill krångla till det så tar du och startar MS Word i en OLE-container-tjosan... :-)"
Tack, Hultan, för din utlagda grundfakta =)
Det uppskattas högt.
Nu känner jag faktiskt mig lite bättre rustad, i mitt fortsatta upplärning, inom VB:n.
Den där - OLE-container-tjosan - verkar vara kul att pröva på ;-))
MVH
/KalltKaffe