Jag har ett mycket konkret problem, som kan sammanfattas såhär: Jag har en färdig VBA applikation (Access2000) som jag ska distribuera, vilket i sig inte är några problem. Dock är det så att pack & deploy wiz lägger med hjälpfiler för systemet och då t ex Access Runtime 2000. Problemet är att dessa är på engelska och kör över språket i ett svenskt system, så att framtida användare för ett svengelskt Windows. Om det blir en cabfil av allting, kan du faktiskt gå in och ta bort denna filen så den inte läggs med där. Tanken har mer än slagit mig. Problemet är att (tack för det M$) att applikationen "behöver" komponenter från IE5 och den version som läggs med är på engelska, så också diverse andra filer, som kör över systemet. Detta kanske kan vara något:VBA applikationer på svenska!
Vad jag skulle veta är om det finns en svenskspråkig Runtime någonstans, var man kan hämta den och kanske också hur man inkorporerar detta i den distribuerabara lösningen.
Mycket tacksam för svar
/Mikael
-- I övrigt kompetent --Sv: VBA applikationer på svenska!
/pelleSv: VBA applikationer på svenska!
Sv: VBA applikationer på svenska!
http://www.sagekey.com/products/acc2000/object.htm
Jag tittade lite på den lösningen innan jag kom fram till att det var alldeles för bökigt med Access 2000. Numera tror jag att InstallShield har stöd för Access 2000 som standard, men jag har ingen aning om hur det verkar med språken... Skulle det inte gå att konvertera applikationen till Access 97? Tror att det fungerar bättre där...
Lycka till!
/Johan