Hej! Gör så här istället: Tack så mycket det fungerade perfekt! ;-) List1.RemoveItem (x) Tacka för ditt svar!Spara en listbox i en textfil, men resultatet blir en blank textfil?
Som sagt vill jag spara innehållet i en listbox i en textfil, men när jag öppnar textfilen så er den tom, samt att listboxen har tömts!
Hur gör jag så att det som står listat i listboxen verkligen sparas i textfilen, samt att om man tar bort en rad i listboxen så ska den automatiskt ta bort den tomma raden och få under liggande text att hoppa upp ett steg?
Här är koden som jag har provat, jag har inte själv gjort den utan hittat den här men pga, min lilla erfarenhet av visual basic så förstår jag inte vad det är som blir fel!
Dim strList As String
Open "c:\testfil.txt" For Output As #1
For i = 0 To List1.ListCount - 1
List1.ListIndex = i
strList = strList & List1.Text & vbCrLf
Next i
Print #1, strList
Close #1
Tacksam för en lösning!
MVH Mikael SvenssonSv: Spara en listbox i en textfil, men resultatet blir en blank textfi
Dim i As Integer
Open "c:\testfil.txt" For Output As #1
For i = 0 To List1.ListCount - 1
Print #1, List1.List(i)
Next i
Close #1Sv: Spara en listbox i en textfil, men resultatet blir en blank textfi
Du har inte en aning om hur man kan få listen att hoppa upp ett steg efter att man tagit bort en rad i listboxen?Sv: Spara en listbox i en textfil, men resultatet blir en blank textfi
x är indexsiffran för raden du vill tabort. Första radern har index 0 (noll).Sv: Spara en listbox i en textfil, men resultatet blir en blank textfi
MVH Mikael Svensson