Undrar bara om det finns någon som vet hur man skapar en PDF fil och sedan mailar denna. Jag vill göra allt från mitt VB program. Bara ange emailadressen och sedan skall programmet skicka listan till denna adress utan mer jobb för mig. Du kanske kan använda programmet pdfFactory, kika upp det. Hej Hej, Tack för alla förslag.Skapa PDF filer sedan emaila dessa...
Tack på förhandSv: Skapa PDF filer sedan emaila dessa...
Sv: Skapa PDF filer sedan emaila dessa...
Det finns en Adobe SDK att ladda ner på Adobes hemsida.
Du måste också ha Acrobat Exchange för att få med Distiller.
I ovan SDK finns det några exempel som kanske kan hjälpa dig.
Vad är det för något du skall skriva ut? Textfil? Word fil? VB rapport designer?
hls
Jan-OlofSv: Skapa PDF filer sedan emaila dessa...
Om du har en automatisk PDF-konvertare är det rätt enkelt.
1. Ange sökvägen till in-katalogen
2. Ange sökvägen till ut-katalogen
3. Skicka kopior på alla dina dokument till inkatalogen
4. Ligg och vänta i ex 10 min så dok. hinner bli klara
5. Hämta tillbaka dokumentet till lokal plats på HD
6. Öppna ett nytt mail
7. Bifoga filerna en efter en
8. Skicka.
Är inte säker på hur det fungerar annars, jag har bara jobbat mot automatiska
konverterare.
/EmmaSv: Skapa PDF filer sedan emaila dessa...
Skall testa lite nu,
Det jag skall köra ut är en vanlig lista jag skapat i VB utan någon generator.
MVH
Kent