Hej, jag har utvecklat ett program som jag vill ha ovanför aktiviteslisten, och visa små systemmedelanden. Problemet är att om man maximerar tex Word så täcker de varandra, även om man har ontop window. Hur gär man så att men "minskar" fönstrets storlek så att man har en ruta som aktivitetsfältet, eller ICQ när det liggar fast mot högerkanten. Du kulle ju kunna göra så att ditt program ligger över de andra programen. Molle: Du har troligen förstått vad jag sökte, men när jag testade det programmet gick det inte att sätta "nya" gränser. Om det är så att jag inte får något bättre tipps så får jag köra på det sättet du nu har skrivit om. Tack så jättemycket, det är mycket bättre än ingenting... Ska erkänna att jag aldrig själv testade det där... Om du exakt vill se hur ett program fungerar som använder det maximera Explorer (eller nåt annat program) och sedan kör detta program: http://www.slanten.se/slantbar2.exeÄndra skärmstorlek, typ ICQ
Såg ett annat program som fungerar pricis som jag vill ha det typ slanten var det där man kunde tjäna pengar. Jag vill endast ha det stort som en textrad då jag inte vill täcka upp mer utrymme för mina medelanden.
//DataknutteSv: Ändra skärmstorlek, typ ICQ
Kolla på [Lägger ettt program överst] eller [Alltid överst.] eller sök på forumet.Sv: Ändra skärmstorlek, typ ICQ
//JeppeSv: Ändra skärmstorlek, typ ICQ
Kan ju göra det när jag är hemma så kanske jag förstår vad du menar med "sätta nya gränser", om du inte förklarar själv ;)
Men idag är tanken att jag ska ha en datorfri dag (i skolan räknas det inte), så imorgon kollar jag! ;)Sv: Ändra skärmstorlek, typ ICQ
(finns annars länkat från www.slanten.se)
Den lägger sig längst ner på skärmen och ändrar så att skärmstorleken är mindre än det är i vanliga fall. När man avslutar programmet återtar den sin ursprungliga form...
Mitt program vill jag endast att det skall ta en liten plats, ca så hög som aktivitetsfältet.
Jo, om man drar upp aktivitetsfältet så ändras skärmens storlek, som du kanske vet, så fungerar detta program som jag vill göra...
//Dataknutte