Hej! Bit-art har en lösning på att kompilera alla nödvändiga filer till en enda .exe fil. Denna produkt är ej gratis.Installation
Jag har ett program i Visual Basic som använder sig av Word. Det lägger in text i en fil vid särskilda bokmärken.
Nu har jag gjort en installationsfil och det fungerar bra. Men denna installationsfilen installerar dll-filer i användarens Systemmapp. Kruxet är att de som skall använda programmet kanske inte har administratörsrättigheter till att lägga in filer i denna mapp.
Jag undrar om det finns ett sätt att kompilera ihop dll-filerna med programmet så att dessa läggs i en mapp tillsammans med programmet och inte i systemmappen. Och att dessa hittas automatiskt på något sätt.
Man kan väl då se det som att man då inte behöver "installera" programmet utan bara flytta det från dator till dator.
Finns det ett sätt att göra detta på och hur?
/DSv: Installation
En enklare lösning kan vara att installera alla filer till AppPath i ditt installationsprogram eller så lägger du alla filer i samma mapp och distribuerar mappen (t ex xcopy/zip). Din applikation kommer i första hand att söka efter filerna den är beroende av i den mapp applikationen startas i (om inget annat angets).
Om du anänder dig av komponenter som måste registreras har du dock fortfarande problem då du måste vara minst Poweruser för att få göra detta.