Hur funkar det? Det vanligaste mesd streckkåds läsare är att dom funnkar presis som ett tangentbord när dom läser, sedan får man programera dom för att läsa den streckoden man har. Ok. Är det du som skrivit programet så skall det inte vara några probelm om det är någon anna som gjort det och du kör en kompilerad version så är det lite bökigare Skaffa en läsare som skickar med Rs232 istället för wedge (tb-emulering).Scanner Handheld, streckkods läsare ?
Har alldrig jobbat med det.
om en form är tom får man in den på bl.a. Form_KeyPress.
Jag skall läsa in streckkoder ifrån inbetalnings kort som motsvarar ex: Pnr, datum.Sv: Scanner Handheld, streckkods läsare ?
Det finns en uppsjö av olika typer men dom som jag har stöt på mest är Code 39 och Code 128 men som sakt det finns fler.
Det änklaste är att ha en textbox som fylls när du läser av en streckkod och sedan ställer du in streckkods läsaren att lemna ett returslag efter slutförd läsningså får du reda på när den är klar och kan göra något med värdet.
//tobbeSv: Scanner Handheld, streckkods läsare ?
Men om jag har ett program och läser in streckkoden så skriver den ut de i aktivt text fält, går det att fånga upp det innan på något vis.Sv: Scanner Handheld, streckkods läsare ?
Sv: Scanner Handheld, streckkods läsare ?
(Oftast klarar scannern båda, det är bara olika kablage och konfig.)
Programmera scannern att skicka ett start och stopptecken, så kan du trigga på dem och vet att scannern har skickat hela koden innan du använder den.
// Jerry