Här är ett förslag! Använd inte schemaläggaren, det är en utav de saker som jag brukar ta bort ur autostart med msconfig.exe! :) <b>Använd inte schemaläggaren, det är en utav de saker som jag brukar ta bort ur autostart med msconfig.exe! :)</b>Sv: timer funktion i VB
Private Function Pause()
PauseTime = 3 'Sätter antal sekunder
Start = Timer ' Sätter starttiden
Do While Timer < Start + PauseTime
DoEvents ' Räknar sekunderna
Loop
End FunctionSv: timer funktion i VB
Fyller ingen funktion liksom, har ett antivirus program som inte går att lägga till i schemaläggaren (vad jag vet, hittar ingen info om det)... Har inget annat program där heller... defragmentering är inte att tänka på heller... Rasslar för mycket & har ingen autostart vilket resulterar i att den måste köras på dagen alt. ha den igång på kvällen och köra under natten vilket inte resterande 4/5 delar av famlijen skulle tilllåta! :)
Så använd en timer som är satt till 60000 ms och ha en variabel som ökas på och sedan nollställs och utför något när den har kommit upp till ettt visstt värde...Sv: timer funktion i VB
Skulle andra inte få använda en funktion i Windows bara för att du brukar ta bort den???
<b>Fyller ingen funktion liksom</b>
Jo, när man vill att något ska köras vid vissa tidpunkter, backup är ett exempel.
<b>har ett antivirus program som inte går att lägga till i schemaläggaren (vad jag vet, hittar ingen info om det)...</b>
Byt antivirus program då, till ett som går att schemalägga!?!
<b>Har inget annat program där heller...</b>
Det har jag...
<b>defragmentering är inte att tänka på heller... Rasslar för mycket & har ingen autostart vilket resulterar i att den måste köras på dagen alt. ha den igång på kvällen och köra under natten vilket inte resterande 4/5 delar av famlijen skulle tilllåta! :)</b>
Men det är väl ändå inte schemaläggarens fel?
<b>Så använd en timer som är satt till 60000 ms och ha en variabel som ökas på och sedan nollställs och utför något när den har kommit upp till ettt visstt värde...</b>
En tanke är ju att om programmet skulle krascha så slutar det helt att fungera, det SKA ju inte hända, men man vet ju aldrig...
/Johan