Jag har ett tipsprogram som man kan lägga in ny data i. För att göra detta nu måste man gå in på svenska spels hemsida, spara info i en textfil och sedan trycka på en knapp i programmet som hämtar datan från textfilen. Knske skulle hjälpa om du bifogar en länk till informationen du vill hämta. http://www.svenskaspel.se/pl.dll?PageID=281 HejAutomatisk hämtning.
Jag har sett att andra program gör allt detta automatiskt bara genom att trycka på knappen i programmet.
Hur kan jag göra detta? Sv: Automatisk hämtning.
Sv: Automatisk hämtning.
På denna sida finns den informationen jag vill spara ner i mitt program. Informationen vill jag ha till en textfil som jag sedan kan hämta det jag vill ifrån. Sv: Automatisk hämtning.
Gör så att du hämtar hem den websidan du vill läsa med Ms Internet Transfer Control. Då hämtar du hem hela htmlsidan och sparar ner den som en html-fil på din dator.
Sedan kan du läsa htmlsidan med t ex RegExp och plocka ut det du vill ha, lägga det i variabler och därefter presentera det på något snyggt sätt.
Sedan kan du sätta en timer på att göra detta så ofta du tycker det är nödvändigt...så sköts allt automatiskt.
/Erik