Skulle vara bra om man kunde ha olika färger/textstiler i en listbox beroende på resultatet i listboxen. Vill du att varje Item skall ha olika förg/font? Eller skall alla ändras samtidigt? På http://www.vb2themax.com/mbgallery/Controls.asp finns en utökad listbox kontroll med den funktionalitet du behöver. (MB ListEx control). Nej, för att förklara lite bättre. I listboxen så laddas olika sångtitlar in. Visa ha egenskapen hide=true dvs dom visar jag inte på mp3.com. Jag skulle vilja att de endera ha en annan färg (bakgrund eller fontfärg) eller t ex italic(font). Nu har jag laddat ner den listboxen, och den verkar ju vara bra, men det är två saker...Ändra till olika färger/fonter i en listbox
Går detta att göra?Sv: Ändra till olika färger/fonter i en listbox
Sv: Ändra till olika färger/fonter i en listbox
Sv: Ändra till olika färger/fonter i en listbox
Jag har letat en del på nätet men inte hittat någonting. Så detta är en stor kansning.
Visst jag kan ju byta till någon annan activeX komponent, men min skrala kassa förmår inte att handla någonting, och jag vill inte ha någon komponent med "reklam".Sv: Ändra till olika färger/fonter i en listbox
I en vanlig listbox så kan man ju ta reda på vad man klickade på genom list1.text, det finns inte med här, kan bli knepigt att lösa kanske.
Sen när man tittar på denna listbox, så är det väldigt långt mellan raderna. Nästan som en extra rad.
Så jag vet inte...