Jag har märkt att SendKeys ofta kapar hela eller en del (den inledande) av en sträng som skickas. Det verkar vara vanligare när man direkt innan varit inne i någon annan applikation, som lagt beslag på systemresurser. I vart fall är det min hypotes. Vad beror det på, kan det åtgärdas eller ska man skippa SendKeys helt? Du bör vara medveten om att det finns några få komandon som kan strula till det. Precis: Inga tangttrycksemulationer. Det är ju egentligen rena Flinta. Dock, jag skickar bara ett filnamn, inga andra konstigheter. Jag tycker SendKeys borde tas bort eller ersättas med något annat. Text kapas oförutsägbart med SendKeys
Sv: Text kapas oförutsägbart med SendKeys
När jag i Acess skulle öppna en ny databas SendKeyes "^o" & SökvägTillDatabas.
Jag fick problemet hos användaren. Då fungerade inte funktionen. Detta berode på att det hade korta söknamn C:\Progra~1\osv. Eftersom ~ = enter i SendKeys syntax så blev det problem.
Du kan ju prova att ersätta alla reserverade tecken i din sträng kan var det som strular.
MEn att föredra är ju att skicka informationen direkt. Inte emulera tangenttryckningar.Sv: Text kapas oförutsägbart med SendKeys
Jag använder SendKeys för att starta en sökning efter en fil genom att skicka filnamnet till Start-menyns sökfunktion men det går ofta fel. Nu funderar jag på om man kan skapa en sparad sökning (en sådan som man kan skapa i Start-menyns sökfunktion, Arkiv, Spara sökning) med argument för startkatalog och filnamn med Open For Output och Print-satser. Jag kan skapa en spara sökning med Open-satsen men vet inte hur man får in argumenten. Någon som har en idé?