Jag ska fixa en lösning där jag i ett VB-program ska läsa in id-nummer med hjälp av en streckkodsläsare, förmodligen kopplad till en seriell port i datorn. Dessutom ska jag skicka uppgifter till en speciell skrivare som skriver streckkod mm som även den är kopplad till en seriell port. Jag vet ärligt talat inte hur man ska göra. Finns det något särskilt för att omvandla till streckkoder? Och hur får man in information via seriell port? Skulle nog hjälpa att veta vilken mtillverkare och modell du har... Det är inte riktigt klart ännu. Har det verkligen någon betydelse? Tänkt man kun söka efter nån spec på internet. Hej Nillan hör gärna av dig till mig på min mail peterh@elektro-kapsel.se, jag håller just på med ett projekt som innehåller två handdatorer som pratar via radio som dessutom läser streckkoder. Vi har ytterligare två streckkodsläsare till systemet som är så kallade keyboard wedges, tangentbordsemulator alltså. Till detta använder vi sedan en E4-printer för att skriva ut etiketter. Dessa är väldans behändiga för detta. Läsa med streckkodsläsare till VB
Kryptiskt? Skriv görna om ni behöver mer info.
Tack på förhand
NillanSv: Läsa med streckkodsläsare till VB
Sv: Läsa med streckkodsläsare till VB
Sv: Läsa med streckkodsläsare till VB
Har en kolega som har gjort ett program för en psion handator med streckkods läsare. Shöte utskrifterna till etiketskrivaren med Ms Comm controllen.
Kan nog använda den för att läsa från comporten... Sv: Läsa med streckkodsläsare till VB
Jag lovar att jag kan presentera en väldigt intressant och lätt programmerad lösning till dig. Men det är för omständigt att ta det denna vägen.
Med vänliga hälsningar Peter Holm på elektro-kapsel.se