Jag har skrivit en dll som anropas av vanliga .asp-sidor via IIS. Har bara administrators behörighet så kan du lägga in ditt eget konto i gruppen administrators. Är det inte detta man kan göra med COM+? Inget jag har testat själv eller läst något om, men har för mig att någon har sagt det till mig någon gång... Detta kan alltså vara helt fel, någon som vet? Om du kan göra en exe fil istället för en dll så kan du köra den som en annan användare. Viktigt är att programmet inte har något formulär. Detta är en COM+ grej.Annat konto än inloggad köra dll (svårformulerat)
En del av koden funkar inte om jag inte är inloggad som ett specifikt konto.
Jag vill dock inte vara inloggad med det kontot utan jag vill vara inloggad med mig själv.
Hur f*n ska man gå till väga? känner att mina kunskaper om säkerhet och konton inte är som dom borde...
Fakta:
NT4 Server
IIS 4
asp-sidor som anropar dll
dll skriven i VB6 som måste vara "inloggad" som ett visst konto
Går detta?Sv: Annat konto än inloggad köra dll (svårformulerat)
Kör du med anonymous access så kan du speca vilket konto som ska användas.Sv: Annat konto än inloggad köra dll (svårformulerat)
/JohanSv: Annat konto än inloggad köra dll (svårformulerat)
För att registrera programmet att gå som en annan användare kör du "dcomcnfg.exe" som finns i system32 katalogen i windows. Där sätter du rättigheter samt vilken användare den ska köras som.Sv: Annat konto än inloggad köra dll (svårformulerat)
när du skapar ditt COM+ paket kan du välja vilket konto som skall köra din dll, defrault är inloggad men det är enkelt ändrat
skapa gärna en ny användare COMUser som har rättigheter att köra din dll och sätt den som User på paketet
det borde räcka och lösa ditt problem
/Christian