Hur får jag programmet att starta om efter vissa inställningar har ändrats? MAn ska inte behöva starta om ett program varje gång man förändrar inställninga. >MAn ska inte behöva starta om ett program varje gång man förändrar inställninga. Håller i o f s med om att du bör undvika omstarter, men om du ändå måste göra det så är ett sätt att skapa en liten exe-fil (restart.exe) vars uppgift är att starta ditt huvudprogram. Du anropar restart.exe och låter sedan huvudprogrammet avslutas. Möjligen bör du lägga in en liten loop i restart.exe som väntar på att huvudprogrammet verkligen stängts ned. Därefter startar restart.exe upp ditt program och stänger ned sig självt... Ett tips är att du lägger in i registry en start av ditt program som du anropar i registry (skapa en specifik för ditt prog) som omstart. (XP) eller anropar som start just innan programmet stängs. (95-XP) OBS! programmet måste avslutas/unloadas . Så gör jag iaf. Jonnie Omstart
Helst utan att behöva köra flera instanser av programmet samtidigt.
/ PeterSv: Omstart
Det är ofta lata programmerar som gör det. Se bara på Outlook. ;o)Sv: Omstart
Ska överväga saken, men jag vill ändå ha en lösning på problemet. Dessutom gäller det bara vissa inställningar.
/ PeterSv: Omstart
Sv: Omstart