Går det att skapa en sparad sökning - en sådan som skapas från Arkivmenyn i Start-menyns sökfunktion - med VB. Jag tänker mig att använda Open for Output och Print-satser och peta in ett filnamn där det ska vara. Jag har försökt att bena upp en sparad sökning med Open for Input och läst in tecken för tecken för att alltså sedan byta ut den sparade sökningens filnamn mot mitt eget men det fungerar inte, endast sökfönstret öppnas, utan filnamn. Jag har tittat runt på olika sajter men inte hittat något i ämnet, annat än en jänkare, som tyckte det kunde vara ett lämpligt projekt för regniga höstkvällar. En sparad sökning är bara på ca 80 byte, så det rör sig mao inte om något mastodontjobb men kanske det inte går, att filens integritet skadas eller vad det heter. Annars vore ju det tidernas felhanterare. Hur många gånger måste man inte betänka konsekvenserna av att en viss fil saknas och därmed kunna starta en färdigskriven sökning. SendKeys är skräp, andra lösningar för utrymmeskrävande. Upp till kamp, bröder och systrar!Skapa en sparad sökning