Hur går man till väga för att flytta data från en acess databas med visualbasic till en färdig skriven excel mall? Svaret är att det går bra men hur ser mallen ut? Om du skall ta data från 1 cell i access och lägga ut i en cell i excel så måste du veta var datat skall hamna och det pekar du ut genom referenser. Jag har faktiskt till din ära släppt ett komplett system som jag skrev för några år sedan som gör precis det du önskar. Om du tycker att detta är bra , bli då bonusmedlem med en saftig summa :-) Det här är nog det första system som jag släpper på pellesoft som är en produkt skriven för kund. Företaget finns tyvärr inte längre och det är därför detta är möjligt. Jag ska betala in den kraftiga summan :-) En alldeles lysand fil. Hej igen,databas-Vb-Excel
Sv: databas-Vb-Excel
/PelleSv: databas-Vb-Excel
Du finner det på "programbanken" här till vänsterSv: databas-Vb-Excel
Det var precis de funktioner jag sökte, Tack så mycketSv: databas-Vb-Excel
Men jag har en liten fråga.
Hur gör jag för att istället för att skapa ett nytt excel dokument varje gång, öppna en befintlig mall(design)?
Tack på förhandSv: databas-Vb-Excel
Skall du använda en och samma fil varje gång så väljer du att öppna ett exceldokument istället för att skapa ett nytt och hoppa över att programmet ställer in allting innan den börjar arbeta.
Ps. Glöm inte att markera inlägget som löst högst upp om du är nöjd med svaret. Det gör att andra kan söka igenom trådar där de vet att svaren finns.