Du menar hur man publicerar ett system du skrivit och vill sälja det eller vad??? Nej jag vill göra interaktiv hemsida med VB i stället för t ex javascript. Jag tror inte att det går, det närmaste VB du kan komma är VB-script. Det finns något som heter ActiveX Document som går att köra till viss del som ett vanligt vb-program fast då i en browser. Hej Jag kanske skulle börja göra i ordning en (säljsida här där man kan skicka in och förvalta sina egen produkter för försäljning).. Starta gärna en diskussion om hur betalningarna skall gå till.... Hej Det är precis det jag menar- hur omvandlar jag mitt VB-program till ett script? Jag vet att det finns wizard för detta men jag får det inte att fungera på Internet , bara i browsern när scripet ligger på min hårddisk. Finns det någon bra "skola" om detta? Det är lite det som är kruxet - provade det för ett år sedan men fick inte ihop det då användaren inte kunde köra sidan sålänge inte VB var installerad...Sv: Lägga ut mitt VB-program på Internet
Sv: Lägga ut mitt VB-program på Internet
Alternativet är att använda något som heter Citrix Winframe, eller som det idag har blivit Windows Terminal Server...
/PelleSv: Lägga ut mitt VB-program på Internet
Jag vill ansluta på denna tråd med en komplementerande
fråga. Jag har precis kommit i mål med ett projekt som
jag vill sälja som Shareware för en billig penning.
Jag har ingen egen hemsida, finns det någon site där man
kan lägga ut sin .zip fil 4.3 Mb för hämtning .
Jag vill kunna hänvisa till denna site i mina annonser.
Programmet behandlar PPM Fonder Aktier Valutakurser
i personliga DataBasfiler för bevakning och utskrift diagram mm.
undrande
Sven
Har även funderat på att förvaltaren får tillgång till lite verktyg för den produkt de annonserar - mot en mindre kostnad...
/PelleSv: Lägga ut mitt VB-program på Internet
precis vad jag ville att du skulle svara !
PelleSoft/download skulle bli ett varumärke.
Procent på downloaded progs pris eller 1kr per downlod
från han som lagt ut programmet. I princip
tål att tänka på PelleSoft/downlod blir starkt.
mvh
SvenSv: Lägga ut mitt VB-program på Internet
Sök efter ActiveX Document på nätet och se om du finner nåt på MSDN..