Jag har ett program som inte tas bort från taskmanager när jag stänger ner det? Vad är det rätta kommandot för det? Det är något i ditt program som inte vill avslutas som det skall, hade själv så och hittade inte felet. Jag la då en "END" i "queryunload" (i form) då försvann det. Du ska INTE använda END. End avslutar programmet brutalt. Jag håller med om att du inte skall använda end. Hej Vad gör du HÄR Sven? Detta är ju det "fjolliga" vb-forumet.... Vad gör du HÄR Sven? Detta är ju det "fjolliga" vb-forumet.... *LOL* För det första så harde jag nätproblem tidigare, för det andra ändrade jag sign för att slippa dig ett tag, anade inte att det skulle slå igenom på ALLA inlägg bakåt.Ta bort min .exe från taskmanager
Tack!Sv: Ta bort min .exe från taskmanager
Kanske inte är rätt men det funka för mig:-)
/BennySv: Ta bort min .exe från taskmanager
Det kan var en instans av ett formulär som hänger kvar.
Testa att lägga följande kod i unload:
<code>
Private Sub Form_Unload(Cancel As Integer)
Dim frmForm As Form
For Each frmForm In Forms
Unload frmForm
Next
End Sub
</code>Sv: Ta bort min .exe från taskmanager
Det vanligaste felet är att du har någon objekt referens som du inte har släppt på ett korekt sätt
Alla objekt som du har skall du sätta till Nothing inan du avslutar.
tex.
Set obj = Nothing
//TobbeSv: Ta bort min .exe från taskmanager
" Mer kod till folket... "
skriver Benny. Ja men bevara oss från Benny:s
End skall aldrig användas. Sen skriver Benny Dim resultat
Jaha vad är det för mening när man inte talar om vad det skall
dimensioneras till . Ref FileExsists skall vara
Dim resultat As String mm.mm.
/SvenSv: Ta bort min .exe från taskmanager
JAG har ALDRIG påstått att jag är en fena på vb...men DU o andra sidan är en fena på att gnälla, klaga och enbar ge skit till allt och alla, jag tar inte ditt sura gubbhumör personligt men likväl trist att se i forumet...ser du inte själv att du bara kommer med taskiga inlägg? Jag är ju knappast ensam om att ogilla det du skriver.
Tycker Benny (som för övrigt ska börja dim:a ordentligt)Sv: Ta bort min .exe från taskmanager
JAG har ALDRIG påstått att jag är en fena på vb...men DU o andra sidan är en fena på att gnälla, klaga och enbar ge skit till allt och alla, jag tar inte ditt sura gubbhumör personligt men likväl trist att se i forumet...ser du inte själv att du bara kommer med taskiga inlägg? Jag är ju knappast ensam om att ogilla det du skriver.
Lämna mig ifred är du snäll, jag lämnar dig ifred sen är allt väl.
Tycker Benny (som för övrigt ska börja dim:a ordentligt)
Tack för det övriga tipset angående END.Sv: Ta bort min .exe från taskmanager
Han var tvungen att,skriva två ggr och ändra signatur för att få fram det .
Ha det Benny,
du har varit min hack-kyckling nu ett tag , Andreas pustar ut. :-)
Men håll med på att du är slarvig i din kod.
Slarvig med elektroniken, man kan inte koppla en lysdiod till
parallellporten utan att skydda porten med ett motstånd.(>= 220 ohm)
Ha det igen
/SvenSv: Ta bort min .exe från taskmanager
nr tre, JA jag e slarvig i min kod (fast den funkar) men jag lär mig hela tiden.
nr fyra, NEJ, jag kan i stort inte ett skit om elektronik men jag ville testa och med hjälp av detta forum så har jag lyckats, UTAN massa jävla motstånd, som visserligen e bra att sätta dit men det GÅR utan.
Sen sven har DU ett jävla skumt sätt o skriva på, o DET blir du sur på när man påpekar HAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA...
Sen Sven, kan du fara åt helv....Hoppas Andreas får va ifred o resterande oxå.
Jag vet, jag föder bara mobbaren nu men jag har en usel dag o skiter i det.
Nu tänker jag inte gå in här på ett tag så jag slipper se om jag får ett svar på detta.
Tack alla andra o i övrigt en suveräään site.