Jag håller på med ett projekt som ska synkronisera kalendern i Outlook med en databas dvs ändringar som görs i outlook ska i realtid överföras till en databas. Hejsan,Outlook kalender COM-addin
Det går bra att "fånga upp" händelserna ItemAdd och ItemChange för där erhålls posten i kalender som ett argument:
Private Sub OLItems_ItemChange(ByVal item As Object)
Private Sub OLItems_ItemAdd(ByVal item As Object)
Men när en post tas bort skickas inte objectet och det finns inte heller någon "BeforeDelete" händelse. Jag har försökt att ta reda på vad som tas bort genom att hämta data från mappen Borttaget men det fungerar inte.
Någon som vet hur man tar reda på vilken post i kalendern som tagits bort?Sv: Outlook kalender COM-addin
Efter att själv ha utvecklad flera COM-Addins till Outlook 2000 och läst flertalet böcker, så vet jag hur besvärlig Calander delen av outlook 2k kan vara.
Jag rekommonderar att du går till cdolive.com och utgår där ifrån, det finns mycket att läsa om just calander delen och problem som finns med den.
När du stiger in i sajten så finner du direkt länkar till följande sajter
(1)Outlook Exchange Developer Site
(2)Micro Eye Inc. New for Outlook 2000
(3)Slipstick Systems Outlook & Exchange Solutions Center
(4)Microsoft Developer Network Online
Och samtliga fyra tillsammans med den enorma mängd information du kan finna på cdolive kan förhoppningsvis klarifiera lite vad du har att göra med.
Hög gärna av dig på icq 46152596 om du har fler frågor. Det var ett par månader sen jag skrev mitt senaste plugin men jag har just startat ett nytt projekt till en uppdragsgivare och kommer att hoppa på tåget igen så det är inte helt omäjligt att jag kan hjälpa dig med lite research
// Andreas Håkansson