Mitt VB-projekt använder bara ADOR.Recordsets i koden, och har bara en referens till ADO Recordset object. Ändå funkar det inte, fast när felet uppstår får jag felnummer 0 och inget err.description... Skulle kunna bero på att ADO och ADOR ligger i samma DLL i version 2.6, någon annan förklaring har inte jag. I ADO < 2.5 vet jag att man specifikt skall ange ADOR för att få det objektet... Men i referensen till ActiveX Data Object Recordset Object 2.6 syns att dll:en heter MSADOR.dll, och denna inkluderas och installeras också av mitt Wise Installationsprogram. Så jag begriper inte... i så fall är det en bugg, att recordset objektet inte finns i denna dll utan ngon annanstans. Om du använder dig av SQL Server 2000 måste du installera Mdac 2.6 Systemet består av fyra skikt och är installerat på tre fysiska datorer. Problemet är inte kommunikationen mellan applikationsserverskikten (som består av ActiveX dll:er som körs i MTS) och SQL Servern utan mellan VB6-klienten och mellanlagren. Sista versionen av MDAC där MSADOR fungerade var 1.5 eller 2.0Mdac?
När jag installerar Mdac 2.6 funkar det plötsligt!! Varför? Sv: Mdac?
/PelleSv: Mdac?
Sv: Mdac?
för att det skall fungera. Med SQL Server 7 så räcker det med Mdac 2.5
/PeterhSv: Mdac?
Sv: Mdac?
Nuförtiden är MSADOR.DLL bara en proxy till resten av ADO
/johan/