jag blir knäpp! spana in: Hej, den kod du presenterar är inte felaktig. Däremot kan du ha blivit lurad att tro att detta är fel, men i själva verket finns något annat fel. så rätt så... Tack för hjälpen Pelle!Compile error:Can´t find projekt or library / på funk. Right(string, l
test = "Kalle" 'en string
S = Left(test, 1) 'detta ger S="K", OK!
R = Right(test, 1) 'detta borde ge R="e" men returnerar istället ett felmeddelande
Compile error:Can´t find projekt or library
ska jag bocka i något under "projekt/references/" ??
och i så fall vad??? och i så fall hur kommer man fram till det??
som du märker är jag nybörjare så anpassa gärna ditt svar till min nivå...Sv: Compile error:Can´t find projekt or library / på funk. Right(string, l
Att du får felet cant find project or library beror på någon annan sektion i din programkod. Du gör ett anrop till något objekt, kanske ett API anrop eller liknande som gör detta fel.
I ditt fall bör du sätta en break (Tryck F9 på raden) och kör sedan projektet - när kompilatorn stannar trycker du F8 och därigenom stegar dig vidare. Om din programkod sticker iväg någon annanstans eller anropar ett API så kommer du att se detta. Du kan även ta den programkoden som du visar här och starta ett nytt VB projekt så ser du att allting fungerar bra. Sv: Compile error:Can´t find projekt or library / på funk. Right(strin
Problemet låg i "References"-biblioteket. Jag hade 'Missing' på "Microsoft Excel 9.0 Objekt library" och när jag valde bort denna fungerade Right-funktionen igen... Lurigt!!!Sv: Compile error:Can´t find projekt or library / på funk. Right(strin