Hejsan ÄR det inte bättre att hämta registervärdet i applikationen. Du kan ju då installera den var som helst. Kan ju vara en minder smärtsam lösning. Den lösningen låter vettigast på alla punkter, men annars kan du ju alltid skriva en egen setup1.exe fil som installerar, det är bara setup.exe i början som installerar vb runtime ifall det behövs, resten är ren vb. Jag hade gärna hämtat registervärdet i min applikation, men saken är den att mitt projekt ska starta ett externt program. Detta fungerar inte till 100% om inte mitt projekt ligger i samma katalog eller om jag via batchfil skulle köra cd kommandot så att jag "hamnar rätt". Du kan ändra aktuell katalog ifrån dit progaram med ChDrive() och ChDir() funktionen:Installera mitt projekt
Behöver alla pellesoftares hjälp.
Jag har gjort ett litet projekt, för att det ska fungera till 100% så måste min exe fil
läggas i en viss katalog där ett annat program redan är installerat.
Jag kan få reda på var det andra programmet är installerat genom att hämta ett registervärde, men jag vet inte hur jag ska gå till väga med antingen Package & Deploy eller med Vise så att installationsprogrammets ska placera filerna i just den katalogen. Är det någon som har någon idé om hur jag ska gå till väga.
Tack på förhand
MikaelSv: Installera mitt projekt
Vilket gör att ditt program fungerar även om man ominstallerar huvudprogrammet i en anna katalog.Sv: Installera mitt projekt
Sv: Installera mitt projekt
Sv: Installera mitt projekt
<code>
Sub SetCurDir(Path As String)
ChDrive Path
ChDir Path
End Sub
</code>