Hej, jag sitter och ska göra en typ av schemaläggare, vill då ha en kalenderkontroll som har mer funktioner än MS calendar.ocx. Har du kollat in Monthview i Microsoft Windows Common Controls - 2? Hej, jag upptäckte den och den ser ut att vara rätt MEN hur använder jag den? sitter o pular med det nu...ska kolla MS sida om det finns nått där. Hej igen, koden nedan sätter första måndagens siffra till fet stil Hej Jag LÄSER ju Sven... HejMonthview-fråga
Tex vill jag att den skall visa dagens datum med tex en röd ring runt, samtidigt vill jag att ett datum som har en schemaläggning skall visas med en blå ring eller nått annat, jämför med outlook-kalendern så förstår ni.
Jag har kollat runt men hittar bara sådant som kostar pengar, finns inget annat så får jag göra en själv och då behöver jag lite tips.
MVH / BennySv: En kalender med fler funktioner än MS egna?
Det är nog den du letar efter, jag är på väg att skriva en artikel om den, men jag har mycket i skolan, den kommer nog snart!Sv: En kalender med fler funktioner än MS egna?
Tex: om jag har 5 värden(datum) som programmet hämtar, så ska kalendern visa dessa med tex fet stil på det akruella datumet.Sv: En kalender med fler funktioner än MS egna?
<code>
Private Sub M_GetDayBold(ByVal StartDate As Date, ByVal Count As Integer, State() As Boolean)
Dim i As Integer
i = vbMonday - 2
State(i) = True
End Sub
</code>
hur gör jag för att sätta ANDRA måndagen, tex. eller något annat datum för den delen?
MVH /B
EDIT:
Ok, nu ser jag att
<code>
M.daybold(datum)=not m.daybold(datum)
</code>
fungerar MEN sätter jag koden i form_load så händer inget, sätter jag i timer så blir den växlande fet/inte fet varje gång timereventet triggas.Sv: En kalender med fler funktioner än MS egna?
Som vanligt ang. "stekta sparvar" Läs Läs Läs
<Url:http://search.microsoft.com/default.asp?qu=MonthView&boolean=ALL&nq=NEW&so=RECCNT&p=1&ig=01&i=00&i=01&i=02&i=03&i=04&i=05&i=06&i=07&i=08&i=09&i=10&i=11&i=12&i=13&i=14&i=15&i=16&i=17&i=18&i=19&i=20&i=21&i=22&i=23&i=24&i=25&i=26&i=27&i=28&i=29&i=30&i=31&i=32&i=33&i=34&i=35&i=36&i=37&i=38&i=39&i=40&i=41&siteid=us/dev>
Dvs hos MSDN hittar du svar på det mesta.
/SvenSv: En kalender med fler funktioner än MS egna?
FYFAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN va less jag e på detta skit, far å helvete me dig SVEN.
nu lägger jag ner frågeställningarna på detta forum, för SVEN ska bara lägga in sina otroligt helvetiska jävla äckliga kommentarer som sabbar hela min dag....
Bye bye & Tack alla andra.Sv: En kalender med fler funktioner än MS egna?
mmmmmmmmmmmmmmm.!!!!!!
Private Sub Form_DblClick()
With MonthView1
.DayBold(MonthView1.VisibleDays(1)) = True
.DayBold(MonthView1.VisibleDays(42)) = True
End With
End Sub
mmmmmmm!!!
Om du ställer frågan i Nybörjar Forumet så är jag mycket snällare :-)
/Sven