Har själv stött på samma problem. Det verkar vara samma problem. Package & deployment wizard följer med i Vb paketet. Då var det alltså synd att det här projektet är i VBA då, där har jag ingen sådan funktion, jag kan inte heller exportera detta projekt till VB då det jobbar tillsammans med applikationen. Microsoft Office Developer version (2000/XP) har package & deployment wizard. Var hittar jag det? Fungerar det tillsammans med icke office program också, det jag kör är inte ett microsoft program, men har VBA. Hej Anders, Du borde kunna göra ett "dummy" projekt i Vb6 innehållande de komponenter som ska vara med.Använda VBA projekt på annan dator
Jag har ett VBA projekt där jag har lagt till ett antal komponenter som refererar till ett antal .ocx, .dll, och .tlb filer.
Jag vill nu köra detta VBA projekt på en annan dator, men om jag kopierar över dessa .ocx, .dll, och .tlb filer och lägger till en referens till dem så får jag inte projektet att fungera ändå, kontrollen är inte korrekt Licensierad lyder felmeddelandet.
Hur bär jag mig åt för att få igång mitt projekt på andra datorer?
Tack på förhand
// AndersSv: Använda VBA projekt på annan dator
Det visade sig att commondialog kontrollen ej går att använda om man inte har VB installerad på datorn. Använder man package & deployment wizard slipper man detta problem. Vet inte om du har samma problem men det borde vara liknande.Sv: Använda VBA projekt på annan dator
Hur ska jag göra för att få igång det, har VB6 på denna burk men inte på den andra datorn
Vad är package & deployment wizard och var hittar jag det?
Är ett installationsprogram.Sv: Använda VBA projekt på annan dator
Detta verkar klurigt att lösa...
Sv: Använda VBA projekt på annan dator
Sökte på nätet men hittade bara information om prenumreationer på MSDN.
Package and Deployment Wizard finns med Microsoft Office Developer (MOD).
Det är en separat produkt som ej följer med varken Standard eller Professional versionerna.
Jag är säker på att det finns andra typer av installations program på nätet som du kan använda dig av.
mvh
NicholasSv: Använda VBA projekt på annan dator
Hej och tack för svaret.
Kan jag använda VB6 för att lösa detta på något sätt?
mvh //AndersSv: Använda VBA projekt på annan dator
Detta projekt kan du göra en installation på med p & g wizard där du lägger till alla andra filer som ska vara med i projektet samt tar bort filer som du inte vill ha med.
På detta sättet borde komponeterna licensieras vid installationen.