Hej, Lägg till en CommonDialog i ditt formulär och kalla med kommando. är inte säker men är det något sånt här du är ute efter Nej, jag är alltså ute efter just den combon, inte hela rutan - Den vet jag hur den funkar. Problemet är att det är en combobox som är ownerdrawn. Alltså det är dialogrutan som listar och visar ikoner. Okej, men det borde ju gå att fixa ändå, ex. HomeSite har ju en sådan oxå (okej det är väll kanske inte skrivet i vb dock men..) JAg vet inte varför det finns två forum. Antar att nybörjar forumet är till för det fråger som det flesta kan svaret till. Jag tycker att det är dumt att ha ett nybörjarforum för nybörjare kan inte veta svårighetsgraden på sina frågor. Det är ju inet samma sak. I och med win 95 slogs Drivelistbox och DirListbox. Den visar ju aktuell sökväg. samt alla enheter, skrivbord, min dokumen osv. Inte samma sak som vad? Nej det är som Andreas säger. Jaha ja!Meny
I t.ex. VB när man ska öppna ett projekt så får man ju upp en ryta där man väljer filer.
Högst upp finns den ju en typ combo med alla drives och sådant med utgångläge från skrivbordet, en sådan meny vill jag ha i mitt program, nån som vet hur jag ska gå till väga?Sv: Meny
CommonDialog.ShowOpenSv: Meny
<code>
CmDialog.Filter = "mitt format *.mit|*.mit"
CmDialog.InitDir = App.Path
CmDialog.DefaultExt = "*.mit"
CmDialog.DialogTitle = "Någon tittel"
</code>Sv: Meny
Sv: Meny
ImageCombo kontrollen i "Microsoft Windows Common Controls 6.0". Den ger dig möjlighetet att skapa en hirarkisk ComboBox med iconer. Som den i Common Dialogs.Sv: Meny
Jaja, får la leta vidare, måste ju finnas nån nånstans som har gjort en sådan kontroll ;)Sv: Meny
Bättre om man nu vill ha fler forum för samma ämne vore att ha ett avancerat och ett allmänt forum, avancerade användare vet ju när det är avancerat.Sv: Meny
Som jag har förstått det, så är det alla "Drives" han vill se, vilket är precis vad den visar (och inget annat).
Åtominstone inte i grundutförandet.
Sen hämtar han vilken "Drive" som valts med kontrollens "Object.Drive" egenskap.
Jag använder VB 6.0 SP5, och den listar bara mina "Drives" i run time.
Har jag missat något?
/HåkanSv: Meny
Ex: http://www.planetsourcecode.com/upload/ScreenShots/PIC200210201744383351.jpg
Fast i en "combo" assåSv: Meny
Fick intrycket att du bara var intresserad av "drivsen" inte filstrukturen, därav mitt svar.
/Håkan