Hej på er alla. Jag har ett antal program utvecklade i VB6 som jag skapat installationspaket med P&D Package & Deplyment som följer med i VS6. MEN om jag vill skapa ett setup paket som installerar samtliga program med endast en setuprutin så att dom hamnar i en grupp men presenterat var för sig hur gör man då??? Om jag installerar dem var för sig med samma grupp namn så hamnar dom i samma grupp var för sig som jag vill, men jag vill alltså bara ha en Setup som gör allt. hmm hoppas ni förstår vad jag menar. Någon? Hej Då hamnar väl alla exe filer i samma katalog. Sedan kan man bara avinstallera dem alla sammtidigt. Tänk om man vill ha kvar ett men ta bort det andra. Jag föreslår att du lämnar P & D för ett riktigt installationsverktyg. En anna variant som jag tycker verkar vettig är att titta igenom setup.lst-filen. Då ser man att man kan ändra lite som man vill där. Förslagsvis tar man och använder setup.exe-filen samt setup.lst filen (som hjälps åt att packa upp vb-runtime) och sedan skriver resten själv i vb. Om man vill snygga till den första setupen som packar upp runtime så kan man ju använda en resource editor Du kan ladda ned Visual Installer för Visual Studio. I den kan du gör mer avancerade installationer. Dessutom använder den sig av Windows Installer. Nej och Ja. Det jag vill är att när användaren av programmen klickar på Start -- Program -> och finner en grupp där alla programmen finns. Inkluderar jag med add i P&D så blir det bara grundprojektets program som presenteras i start menyn. Aha, enkelt, man kan fixa sådant i guiden som man går igenom... :) Kolla igen...Installera flera prg med P&D
Sv: Installera flera prg med P&D
Om jag fattar rätt så är det väl bara att göra en grundsetup
sedan adderar du alla de övriga .exe filerna med deras tillbehör
Dvs det kommer ju upp en lista där du kan välja Add.
/SvenSv: Installera flera prg med P&D