Det är inte ofta längre jag får dessa typer av email eftersom jag konsekvent nekar allting vad programmeringshjälp heter. Men detta var faktiskt lite sött så jag tänkte att någon kanske har inspiration att hjälpa denne unga man. Tror inte jag fattar va du menar... är det hans vimsiga förklaring som du syftar på? Jag har lagt in ett exempel på en alarmklocka som jag gjort förut. Funkar inte exakt som han beskriver men den kan kanske hjälpa till. Programarkivet:AlarmKlockaDagens sötaste inlägg om programhjälp
"Hej.
Jag kommit på ett program jag ska göra och skulle behöva din hjälp. Jag ska göra ett program som påminner en om saker som man skriver i en textbox.. Här tänkt att det ska funka på detta vis. I programet finns en "Textbox" en Scrollnings lista och två knappar. I text boxen kan man skriva vad som helst sedan ska man vila scrollnings listan kunna välja när denna text ska vissa tex med 5 minuters mellan rum och mer. Detta ska aktiveras när man trycker på en kanpp och man ska kunna inaktiver det med en annan. man ska också kunna välja att detta visas varje gång datorn
sätts på. kan du hjälpa mig??
Tack på förhand
(Vet att du igentligen inte hjälper folk med sådana här typer av frågor).
Det jag behöver är ren kodning...och lite tips om hur jag kan göra på bästa sätt.
Grejen är också den att jag skulle behöva dett jag frågar om i ett mail för att jag har beställt en bärbardator och den har inte kommit en och jag har inga program intallerade.."
Känner du dig sporrad så lägg upp programmet i filarean så säger jag till personen att det finns där. Trevlig söndag..Sv: Dagens sötaste inlägg om programhjälp
Programmet är väl inte speciellt otroligt, och knappast konstigt heller?
Det är ju bara att sätta en timer på typ 10 sek, och det gamla vanliga (räkna Timer-StartTime och när det överstiger Scrollbarens värde; släng upp en msgbox och sätt StartTime=Timer). Knapparna är bara enabled=true resp. false. Känns onödigt att plottra ner filarean med såna program...Sv: Dagens sötaste inlägg om programhjälp