[Microsoft][ODBC Driver Manager] Datakällan hittades inte och ingen standarddrivrutin är angiven Gissar att dom andra användarna inte har MyODBC installerat. Måste de har det installerat? Eftersom du använder det för att ansluta till databasen måste de ha det ja, men jag antar att det går att distribuera med installationen till din applikation på något smidigt sätt så att användaren inte behöver bry sig. Hmm, jag är nybörjare på Visual Basic men kan ASP rätt så bra. Ingen som kan beskriva hur man gör? Ett enkelt sätt är att använda Package and Deployments Wizard som du hittar på Add-Ins-menyn i VB.[Microsoft][ODBC Driver Manager] Datakällan hittades inte och ingen standar
Detta felmeddelande får alla personer jag har skickat min .exe-fil till förutom jag. Är kanske för att jag har ODBC installerat?
Hur ska man isf göra så att alla kan köra filen?
Koden ser ut så här:
<code>
Dim username, password, cst, sql As String
Dim connect, rs As Object
username = txtusername
password = txtlosen
username = fnuttar(username)
password = fnuttar(password)
cst = "driver={MySQL}; server=***;"
cst = cst & "uid=***; pwd=***; database=***;option=16386"
Set connect = CreateObject("ADODB.Connection")
connect.open cst
sql = "Select username, password From members where username = '" & username & "' AND password = '" & password & "' "
Set rs = connect.execute(sql)
If Not rs.EOF Then
lblstatus = "Inloggad"
Else
lblstatus = "Ej inloggad"
End If
Set rs = Nothing
connect.Close
Set connect = Nothing
</code>Sv: [Microsoft][ODBC Driver Manager] Datakällan hittades inte och ingen sta
/JohanSv: [Microsoft][ODBC Driver Manager] Datakällan hittades inte och ingen sta
Det blir ju jobbigt om varenda en ska installera det. Sv: [Microsoft][ODBC Driver Manager] Datakällan hittades inte och ingen sta
/JohanSv: [Microsoft][ODBC Driver Manager] Datakällan hittades inte och ingen sta
Hur fixar man en egen installation av programmet man har skrivit?Sv: [Microsoft][ODBC Driver Manager] Datakällan hittades inte och ingen sta
Sv: [Microsoft][ODBC Driver Manager] Datakällan hittades inte och ingen sta
/Johan