Jag vet ej om detta är det rätta forumet för min fråga, men jag hittade inget som passade bättre. Tja 20 veckors studier om du aldrig har programmerat tidigare är nog i minsta laget, fast är du riktigt duktig så kan det gå ändå...Vad krävs för att få jobb?
Det är så att jag undrar vad som verkligen krävs för att få jobb som VB-programmerare. Räcker det med ca 20 veckors studier om man, som jag, börjar helt från noll(har aldrig programmerat förut)? Eller måste man ha flera års utbildning och erfarenhet för att ha en chans? Jag går en utbildning som Arbetsförmedlingen har betalat och de har krav på att den ska leda till jobb.
Är väldigt tacksam för så många råd och tips som möjligt. Kanske ska jag läsa nåt mer än bara VB för att förbättra mina jobb-chanser?
Tack på förhandSv: Vad krävs för att få jobb?
Tyvärr kan jag då berätta för dig att det just nu verkar finnas ett överskott på VB programmerare så då kanske din utbildning står sig lite lätt. Men bor du i stockholm så verkar de ha behov av hur mycket folk som helst där, i södra sverige är det mer brist på jobb, de tjänster som efterfrågas brukar vara ganska tunga tjänster med COM, WDNA, MTS, SQL Server.
Tipset är att göra några (hyfsat) avancerade program på din fritid som du sedan kan skicka med som referens material när du söker jobb tillsammans med din kod.
- Magnus