Hej! Hej Madde, Hej! Tjena MaddeSelektering från Listbox till ListView
Jag har ett mindre problem. Jag har en Listbox med ex Kundnr dessa är sorterade i nummerordning, nu vill jag ha fram vilka Kundnr som inte används. Dessa ska vissas i en ListView, typ från Kundnr - till Kundnr. Hur skriver jag detta i VB?Sv: Selektering från Listbox till ListView
Vad jag förstår så har du ett intervall, för det kan inte finnas underliggande information om inte en kund finns. Detta säger mig då att du exempelvis har kundnummer från 1000 - 1999 och vill ta reda på vilka kundnummer som inte använts - stämmer det?
De kundnr som finns listar du i din listruta och presenterar. Jag skulle föreslå en enkel loop som du använder för att kolla om de finns eller inte - om jag nu tolkat din fråga rätt..
Ge oss mer information så kan jag försöka hjälpa dig på traven..
Hälsningar
/PelleSv: Selektering från Listbox till ListView
Helt rätt. Kundnr ligger i intervall. Kundnr ligger i en txt fil (som även innehåller annan information, som inte används) som hämtas in till listboxen, men problemet som jag har är att jag vill visa kundnr i intervallerna i en listviw oxå. Ex
Från kundnr Till kundnr
300 308
315 350
osv
Hur fixar jag detta?Sv: Selektering från Listbox till ListView
Ledsen kan inte hjälpa dig med din fråga men undrar om du kan ringa mig ikväll så att jag kan få reda på vad som hände igår.
Synd att jag missade dig tidigare för jag var ute på nätet ca 07.40
Din vän Mia