När jag tex. kör Nä jag vet men den kan sluta mitt i en vanlig HTML tag och man ser aldrig </html> eller nåt "avslut". Hm.... jaghar ingen lösning men en vettigt förklaring i alla fall... (Tror jag, rätta mig om jag har fel) Kan jag göra på nåt annat sätt för att få sidans källkod till en textbox än att göra det med Inet? Var bara en gissning, men pröva att stoppa det i en fil med open "filnamn" och det där och sedan titta på det i notepad. Se om det är någon skillnad mellan dem... Detta funkar hoss mig:Inet hämtar inte hela websidan.
text1 = Inet1.OpenURL("http://www.passagen.se")
Så får jag inte upp hela sidans källkod i text1.
Varför då?
Och hur ska jag göra för att få hela koden?Sv: Inet h&#228;mtar inte hela websidan.
Sv: Inet h&amp;#228;mtar inte hela websidan.
När en klient skickar en förfrågan till servern så skickar den med headern "Connection: Close/Keep alive"
Beroende på om den skickar Close eller Keep alive så beter sig servern NORMALT olika. Nämligen att om den skickar Close tillbaka så kommer den att stänga anslutningen när hela filen är klar, men om den är Keep alive så kommer den inte att stänga anslutningen efter sig... Om det nu är fel på servern så kommer klienten tro att det är klart INNAN allt är nerladdat och kommer då att kopppla ifrån...
Eller så har du en för lång text för rutan eller helt enkelt eett ogiltigt teecken som avbryter texten där den är...Sv: Inet h&amp;amp;#228;mtar inte hela websidan.
Sv: Inet h&amp;amp;amp;#228;mtar inte hela websidan.
Sv: Inet hämtar inte hela websidan.
<code>
Private Sub Form_Load()
Text1.Text = ""
Text1.Enabled = False
Inet1.Execute "http://www.passagen.se", "GET"
End Sub
Private Sub Form_Resize()
Text1.Move ScaleLeft, _
ScaleTop, _
ScaleWidth, _
ScaleHeight
End Sub
Private Sub Inet1_StateChanged(ByVal State As Integer)
Dim strChunk As String
Select Case State
Case icResponseCompleted
Do
Text1.SelText = strChunk
strChunk = Inet1.GetChunk(1024, icString)
Loop While Len(strChunk)
Text1.Enabled = True
End Select
End Sub
</code>