hejsan.. jag har ett litet problem Jag har laddat ner källkoden, och jag har testat lite, det är inget som blinkar och städer går inte att sätta i vatten så allt är väll som det ska eller? hmm... det blinkar till precis när man sätter ut en stad... iaf för mig och för många andra som har testat... Du slipper använda Refresh på picKarta2 om du sätter picKarta2.Autoredraw = True. Löser dit problem...Blinkar... *suck* hjälp mig bort med blinkandet
När man ska sätta ut en stad på kartan så blinkar bilden. Jag vill ha bort blinkandet men om man sätter en stad i vattnet så ska det komma upp en ruta att det inte går...
ni kan kolla i mitt elite progg som jag gjort så förstår ni direkt vad problemet är.
http://www.pellesoft.nu/upload/DoRsal3.zip
tack på förhand
//DoRsalSv: Blinkar... *suck* hjälp mig bort med blinkandet
Sv: Blinkar... *suck* hjälp mig bort med blinkandet
måste finnas något sätt att få den att inte blinka... som det är nu så måste jag skriva picKarta2.refresh för att det ska fungera och då blinkar karatan fram en snabbis när man klickar...
går det inte att ladda in bilden i minnet på någon sätt eller??Sv: Blinkar... *suck* hjälp mig bort med blinkandet